Tatt kroppen tilbake - siste langkjøring for vinter sesongen

4/28/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Selv om været var fantastisk på lørdag ble det spinning med 5x10 intervall. To hovedgrunner til det.

  1. Gressenkemann i helgen og koste meg i fin været med kidsa
  2. Ville prøve å presse kroppen på en innendørs intervalløkt for å få siste bit av frykt ut av kroppen 
Kidsa var happy med en tur til barne parken på Studio NOR så da meldte jeg meg på årets siste langkjøring med Truls. Som vanlig i siste del av sesongen skulle vi kjøre 5x10 minutter intervall med en simulert bakke som startet bratt med mye motstand for så å minske motstanden og øke takten etterhvert som vi nærmet oss "bakketoppen". Etter siste ukes opplevelse var jeg veldig spent på hvor hardt jeg turde å presse meg, og hvor hardt kroppen var villig til å jobbe. Det skulle vise seg at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for.

En uke med ro har nok gjort kroppen godt for den føltes helt super i dag og selv om jeg startet hardt hadde jeg likevel mer å gi for hvert intervall og fikk tatt meg skikkelig ut på det siste intervallet :). Kroppen lystret fint og jeg hadde ikke noen problemer med å komme meg opp i høy og stabil puls.

Som puls grafen viser hadde jeg mer å gi for hvert intervall selv om jeg
startet hardt allerede på første intervallet :)
Så må jeg skryte litt av StudioNOR og Truls Berntsen. Siden jeg startet i oktober har jeg kjørt mange langkjøringer med Truls og når Truls ikke har vært der har andre blide engasjerte instruktører tatt over timene og ledet oss igjennom øktene med entusiasme. Jeg håper Truls fortsetter disse timen til høsten og tar med seg den gode musikken han har hatt, spesielt på det siste programmet han har kjørt (hint hint hint). Det er også veldig kjekt når man ser igjen de samme ansiktene på hver trening, det gir en følelse av tilhørighet og lyst til å gå på trening som har vert veldig viktig for meg igjennom vinteren.

Jeg har aldri hatt en så god vintersesong som i år og i følge www.strava.com der jeg logger all treningen min har jeg hatt 145 timer med sykkeltrening fra jeg startet hos SudioNOR 1 november og frem til i dag som gir ett snitt på ca 24 timer i måneden. Dette merker jeg nå veldig bra på sykkelformen og jeg begynner nå å glede meg veldig til årets store mål: 

Bergen - Voss 1. juni :)

Hilsen Knut

0 comments: