Tjuvstart på sykkelsesongen

2/25/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Værmeldingen for helgen var super så jeg var bare nødt til å planlegge årets første tur på raceren utendørs :) Etter å ha snakket med Kristoffer la jeg også ut en melding på Sprek&Blid sin ute sykling gruppe dermed ble Anita og Bjørn Ove også med.

Jeg tok meg en tur i bilen ut til Skjelanger kl 10:30 for å sjekke veien og da vi startet kl 15:00 så var forholdene i det minste akseptable, litt forsiktig måtte vi være i under solte områder men så lenge vi tok det rolig der så gikk turen greit. Vi hadde fantastisk vær og det var veldig deilig å komme ut på kaien på Skjelanger :)

Syklene koste seg i fineværet :)

Fantastisk på Skjelanger i fineværet :)
Ull og gode klær sørget for at ingen av oss ble nevneverdig kalde :)

Planen min var å ta en rolig tur, sone 1, men det gikk skeis :) Det var som å slippe ut en vårkåt kalv, vanskelig å temme. Så det ble litt sånn spagetti kjøring med hensyn til puls. Som grafen under viser så ble det mye sone 2 kjøring. Men så lenge jeg tar hensyn til at det ikke ble en rolig tur i dag og trener rolig i morgen så kan jeg glede meg veldig over en fantastisk start på sesongen :).


I tillegg viser loggen på www.strava.com at jeg perset tidsmessing opp mer eller mindre samtlige bakker i forhold til toppformen før Bergen-Voss i fjor sommer :). Det lover bra da vi tross alt bare er kommet til februar enda :)



Nå ble ikke turen helt uten dramatikk da jeg gjorde en "dødsynd" like før Frekhaug på vei tilbake. I nedoverbakken mot Dalstø bremset jeg plutselig for å kjøre inn på sykkelstien, med resten av gjengen tett på hjul. Dette resulterte i full panikk og Bjørn Ove touched også bakhjulet mitt, så det kunne gått riktig galt. Heldigvis holdt alle seg på sykkelen. Den episoden satte en kraftig støkk i meg, og det er første og siste gang jeg prøver meg på et slikt stunt!! Beklager veldig til Bjørn Ove som nok var den som fikk den verste støkken!

Takk til Kristoffer, Anita, og Bjørn Ove for en veldig flott tur, nå er det bare å glede seg til mange km på sykkelen fremover :)


0 comments: