På tide å skryte litt :)

4/28/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I dag har jeg veldig lyst til å skryte litt av svigerinnen min Beate Andersen. Jeg har nettopp vært på en spinn 60 time med 4x6 minutter intervall. Dette er ikke så uvanlig som det en gang var, men det var første gang jeg var på en slik time der Beathe var instruktør :) No har Beathe vært instruktør en stund allerede på Studio NOR men hun har dessverre ikke hatt timer som har passet tidligere og da det ikke var spesielt fint sykkel vær i dag så klaffet alt :)

Først vil jeg gå 2 år tilbake i tid, 18.03.2011, hadde avisa Nordhordland følgende artikkel:


Med tillatelse fra Avisa Nordhordland

Dette var rundt 3 måneder etter at jeg selv startet på veien dit jeg er i dag og det var kjekt å lese igjen og Beathe hadde vært snill som vanlig da det står:

"- Det var ein svoger som melde seg på, og han er ein røsleg kar på 120 kilo pluss. Når han skulle av garde kunne ikkje eg vera noko dårlegare, så i januar bestilte eg startnummer. Dette er faktisk første gong eg gler meg til snøen forsvinn, slik at eg kan koma meg ut å trena, fortel ho lattermildt."

Sannheten var at jeg var en røslig kar på 140 kilo pluss :)

Om noen hadde fortalt meg denne dagen i mars 2011 at jeg skulle ordne meg barnevakt for å dra på intervall  trening på spinning en søndag kveld, med Beathe som instruktør hadde jeg tenkt at vedkommende hadde seriøse problemer. Ikke vondt ment på noe som helst vis, men vi var vel ikke i vår livs form eller kjempeglad i trening noen av oss :)

Siden denne artikkelen kom ut har Beathe syklet Bergen - Voss to ganger, og første gang knuste ho målet om å sykle under 8 timer da ho kom i mål på 7:20, og i fjor, med litt trøbbel underveis, syklet hun på 6:20. Nå er Beathe altså en av instruktørene på Studio NOR som er med på å motivere og push meg til å sette ny pers på Bergen - Voss da jeg sykler for 3. gang i år.

Beathe har vert ekstremt flink, målrettet og sta noe som har vært en stor inspirasjon for meg i min egen kamp mot kiloene. Det er alltid tider da det er tungt å passe på at man ikke faller tilbake til gamle matvaner og ikke har lyst å komme seg ut på trening. Da har en av inspirasjonene vært å se hvor sprek og flott, ja pokker heller, sexy ho har blitt.

Så i dag var det altså klart for min første trening med Beathe som instruktør. Selv om jeg hadde en tung intervalløkt i beina fra i går ble det en bra hard økt i dag også og jeg må vel innrømme at eg kjente litt på at eg ville imponere Beathe litt i dag. Det var i alle fall helt utelukket å kjøre mitt eget løp i sone 1 :)

Beathe gjorde en strålende jobb med å få oss igjennom 4 intervaller og jeg synes det er supert at ho velger å kjøre skikkelig intervalløkt på en spinn 60 time. Det passer i alle fall meg godt. Når ho i tillegg har valgt god musikk og legger inn kommentarer som får en til å legge merke til teksten som sammen med den fengende musikken hjalp oss å holde fokuset der det måtte være, ble det lett å gjøre jobben man hadde komt for :) Det er også alltid kult å bli minnet om gamle slagere, som i dag var en god gammel Scooter låt, som nå har satt seg på hjernen :)

Med 30 minutter oppvarming, jeg snek meg nemlig inn litt før timen begynte for å være god og varm før Beathe satte i gang, og vel 15 minutter ekstra nedkjøring ble det følgende puls profil i dag.


Tusen takk for treningsøkten i dag Beathe, og det var på tide du fikk litt skikkelig ros og ikke glem at du er en inspirasjon for mange, det kan i alle fall jeg skrive under på. Håper du får noen timer på kalenderen hos Studio NOR som passer meg bedre til høsten, så får vi nok flere slike økter fremover :) Det er jeg sikker på at mange med meg vil ha stor glede av.

Klem fra Knut

0 comments: