En god uke på sykkelen - nesten 200 km

4/14/2013 Knut Einar Moldekleiv 1 Comments

Nå begynner det endelig å bli litt varmere, det er i det minste plussgrader på dagtid :) og det gjør det litt lettere å komme seg ut på sykkelen.

Jeg hadde ett mål om å legg bak meg 200 km på sykkelen denne uken, og det gikk nesten :)

Tirsdag var det fellestrening med en gruppe fra Nordhordland SK som gav 56 km.

Torsdag testet Terje og jeg ruten tur retur Vågsbotn - Bruvik og det blir definitivt ikke siste gangen vi sykler den turen. Det er flatt og fint og perfekt for rolig sone 1 trening :). Ekstra kjekt blir det når man kan more kompisen med litt akrobatikk underveis med ett, i følge Terje, komisk velt etter ca 2 minutter sykling. Fortsatt litt is å se opp for altså!

Glad noen synes dette var morsomt.


Så var det klart for ny langkjøring i helgen. Det var meldt grisevær på søndagen og vi skulle feire 3 bursdager på Tveit på lørdag ettermiddag, så da valgte jeg å ta helgeturen veldig tidlig lørdag morgen.

Frokost kl 05:00 og start fra Meland kl 05:45. Så tidlig var det en smule kaldt da jeg startet men det ble fort varmere ettersom solen kom opp og jeg nærmet meg Åsane. Det var kjekt å sykle tidlig for det var stille og rolig og nesten ikke trafikk :)

Stille og fredelig lørdag morgen :)

I Vågsbotn ventet Terje som ble med til Risnes og tilbake. Vi syklet ikke siste kilometeren inn til Risnes fordi det var en god del is og issvuller i veien fra smeltende istapper langs fjellet og med torsdagens velt friskt i minne tok vi ingen sjanser. Siden Janicke syklet hjem fra jobb fredag ettermiddag avsluttet vi turen ved Roalds kro og jeg kjørte Berlingoen hjem derfra med 74.3 km i beina :)



Målet denne uken var altså 200 km og det klarte jeg nesten da jeg endte på 196.6 km. Hadde jeg tenkt meg om hadde jeg visst at det bare manglet 4 km og tatt meg en ekstra runde i Åsane lørdagen :), men alt i alt er jeg fornøyd med uken :). Jeg har også vært disiplinert og fått masse sone 1 trening men neste uke må jeg få lagt inn litt intervall trening også.


1 kommentar:

  1. Du er utrolig flink Knut, og det må jo være helt herlig å få sykle ute! Stå på videre, du inspirerer!!!

    SvarSlett