Ny kroppanalyse og et besøk i den kjelleren man hører om

2/01/2013 Knut Einar Moldekleiv 2 Comments

Da var jeg vel hjemme igjen etter en lang dag. Dagen startet kl 03:30 i England og har nå endelig endt opp i sofaen med min kjære :)

Jeg hadde PT time med Truls kl 15:30 og da det var blitt mindre trening enn vanlig denne uken så var jeg veldig innstilt på en skikkelig grusetrening i dag, og det skulle det vise seg at det ble om dog ikke helt som jeg ønsket :(

Men først vil jeg skrive om noe mye kjekkere :)

Date med Tanita vekten

Timen med Truls startet nemlig ned en date med Tanita vekten oppe i andre etasje på Studio NOR. Forrige gang jeg var på vekten hadde alt stått i ro, eller ikke helt, jeg hadde gått ned 0.5 kg på 6 uker, da denne veiingen var i romjulen så var kanskje ikke det så verst likevel :)

Men nå fem uker etter og 4 uker ut i 2013 så pekte alle piler i rett retning :) Viktigst er at vekt og fettprosent har gått godt ned :) Jeg er kjempefornøyd med å gå ned 7 kg på 5 uker og det er ekstremt givende å se svart på kvitt at livsstil endringene med trening og ernæring funker :)

Her er det viktigste dataene :)

Data: Desember 2012  1. Februar 2013  Endring 
Vekt:121.8 kg  114.7 kg  -7.1 kg  
Fettprosent:33.9%31.2%-2.7 %
Muskelmasse:76.8 kg75.0 kg-1.8 kg  
BMI:35.733.5-2.2  
Fett på indre organer:  1614  -2  

PT time med Truls

Så var det klart for grusetime med Truls. Planen var en skikkelig god styrketrening og vi startet som vanlig med knebøy som gikk ok med 60 kg med tre sett. Deretter var det markløft, og nå skulle vi for første gang kjøre "vanlige" markløft fra gulv så det ble litt terping på teknikk. Deretter kjørte jeg 2 sett vanlige markløft og så kjørte jeg med strake bein på siste settet.

Som vanlig skulle jeg nå trene armer og overkropp. Truls ville jeg skulle kjøre kombinasjons-sett med:

Benkpress + Biceps + Skulderhev + pause

Nå begynte det å gå opp for meg at dette kom til å bli en ekstremt tung økt. Stakkars Truls startet med 10 kg manualer for å pushe meg, men måtte for hvert sette springe etter mindre manualer :), vel jeg fikk i det minste trimmet Truls litt.

Etter 3. settet såg jeg svarte og hvite prikker og begynte å bli kvalm da vi beveget oss opp trappen for siste rest av økten. I dag skulle vi ta ro-øvelse (tror jeg) i slynge. Det synes jeg var litt kult, å starte med slynge øvelser har jeg gledet meg til. Men nå var det klart at kroppen ikke var med og at den lange reisen og litt lite skikkelig føde i løpet av dagen begynte å sette en stopper. Så etter 5+5+10 bein og hofte hev så var det slutt etter 5 russian-twist og jeg måtte ta en pause da det var nummeret før lunsjen kom i retur. Etter 3 min pause på ryggen så fullførte jeg 10 russian-twist til.

Så var det klart for et nytt sett, men nå var det slutt og jeg kjente at nå hadde jeg nådd den kjelleren man hører folk snakker om. Der har jeg ikke vert før, jeg har kanskje trodd jeg har vert der, men nå vet jeg hvordan det føles, og det var ikke bra. Så nå stoppet Truls timen og vi satt og små snakket de siste 10 minuttene. Eller, Truls satt og jeg lå på gulvet på en matte han fant frem :) 

Jeg fikk i meg litt YT-Sjokolade restitusjons-drikk og en banan, men jeg tok meg 15 minutter ekstra pause i bilen før jeg kjørte hjem.

No har jeg fått hjemmelaget pizza med Janicke og kidsa og begynner å føle meg som menneske igjen. No skal jeg glede meg skikkelig over de gode resultatene fra Tanita vekten og gleder meg til neste time med Truls. Da skal jeg være mye bedre forberedt og sørge for å få i meg nok næring og være godt opplagt :)

I morgen blir det nok rolig sone 1 trening på langkjøringen på Studio NOR med Truls :)

2 kommentarer:

  1. Kjempebra målinger på Tanitavekten då !

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker, ja var veldig godt fornøyd :)

      Slett