Påske trening

4/01/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Så var påsken over, vel i alle fall i morgen tidlig, og jeg har fått tid til å trene litt også :)

Langfredag hadde Janicke og jeg felles PT-styrketrening med Truls på StudioNOR. Formålet var å se hvordan vi kan sette sammen felles øvelser slik at vi kan ta noen styrkeøkter sammen istedenfor hver for oss hele tiden, og med opplegget til Truls tror jeg det går fint :). Kjekt å ende treningsøkten med grilling i fineværet på terrassen til broder'n :)

Påskegrilling hos broder'n e aldri feil :)

Lørdag morgen var det strålende vær slik det har vert hele påsken og siden vi skulle ha påskeegg jakt med kidsa sammen med et venne par, så tok jeg meg en tidlig treningsøkt kl 08:00. Det ble intervall økt opp Holsberget, 4x7 minutter pluss et bonus intervall opp dalesvingene på vei hjem. Jeg kjente nå at jeg får igjen for intervalløktene inne i vinter og jeg klarte å holde 4 jevne og fine sone 3 intervaller :)

Intervall #
Tid
 Puls (AvgHr) 
1
6:50
173
2
7:09
172
3
7:02
176
4
7:08
171

Fine jevne intervaller

Mandag var første April og Terje, Kristoffer, Anita og jeg hadde store planer om en skikkelig langtur Vågsbotn - Bruvik - Risnes - Vågsbotn. Men jeg hadde bange anelser allerede søndag kveld da det begynte å snø rimelig greit, og med slike veier mandag morgen og ingen piggdekk til sykkelen så var det over og ut for den planen :(


Da bestemte vi oss for å ta en felles rulle trening og selv om Terje og jeg har hatt rullene en stund har vi ikke trent sammen tidligere. Så vel installert med et par nye DVD'er ble det 2 timer og 30 minutter sone 1 kjøring i dag :). Det var mye kjekkere og mer motiverende når vi var flere og jeg tviler sterkt på at jeg hadde hatt viljestyrke til en så lang økt på rulle, hjemme i gangen på egenhånd. Det er også lettere for meg å holde pulsen stabil lavt i sone 1 på rullen enn ute! Nå får vi bare håpe vi husker på dette til vinteren igjen og får oss noen lange fellesøkter da :)

Masse flott sone 1 kjøring
Kjekt med film på rulle økt :)

Terje i fin ny sykkel trøye



0 comments: