Første skikkelige langtur litt amputert

3/24/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I dag var det klart for første "skikkelige" langtur og jeg hadde planer om å tilbakelegge ca 80 km i dag. Siden vi skulle i bursdags middag på Tveit kl 14:00 så gjorde jeg tøyet klart i går kveld slik at jeg kunne få meg en tidlig start uten å stresse med å finne alt frem og da det var meldt blå grader på morgningen ble det en god bunke med klær :)


Det var kjempe vær og vindstille, så selv om det var -5 på Meland ble det fort litt varmere på vei utover mot Skjelanger og det bikket raskt over 0 så i solen var det helt greit å sykle. Da klokken enda bare var 08:00 så var jeg mer eller mindre aleine på veien :).

Morroa tok slutt på Landsvik, da punkterte jeg. Ved litt nærmere undersøkelse av dekket så viste deg seg at det burde jeg undersøkt litt bedre da jeg byttet ut hjulet jeg har brukt på rullen inne. Dekket var rimelig bra slitt så jeg bestemte meg for å bytte både slange og dekk!

Dekket var rimelig slitt så her trengtes det nytt!
Jeg hadde selvsagt ikke nytt dekk med meg, så Janicke og kidsa kom og hentet meg. Mens jeg byttet dekk og slange fikk Janicke seg en løpetur, jeg fikk også bakt noen muffins sammen med kidsa som du skulle ha til kaffe maten i besøket :)



Da Janicke var tilbake fra løpeturen var sykkelen klar igjen og jeg fikk meg en 2 timers tur, litt kortere en planlagt, men that's life. Litt stresset fikk jeg ikke helt roen jeg burde og det ble en litt hardere økt en jeg egentlig hadde tenkt. Det ble nesten 3 timer på sykkelen totalt i dag, om en på litt spagetti vis :) og jeg har i det minste fått meg nytt dekk på bakhjulet, i morgen blir det kjøpt nytt dekk fremme også :)

Ble litt hardere enn jeg hadde tenkt!

Knut


0 comments: