Styrketrening - noe fremgang

1/07/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I dag ble det en tidlig økt på Studio NOR og startet like over 8. Det gjorde godt med en slik morgen økt og jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid til flere slike :)

I dag kjørte jeg 20 min oppvarming på tredemøllen, deretter tung styrketrening og 15 minutter som avslutting på tredemøllen.

På styrkeøkten merket jeg bra fremgang på bein og ryggøvelsene. Jeg økte til 60 kg i knebøy og romersk markløft og kjørte 4 gode sett i begge øvelsene :) noe jeg var godt fornøyd med det. Overkroppen sliter jeg fortsatt med. Må legge inn et ekstra gir her kjenner jeg. Pinglet litt ut på mageøvelsene og kjørte bare 3 sett istedenfor 4 som jeg nok ville gjort om Truls pushet på :(

Må jobbe med overkropp og arm styrke!
Så i dag kjørte igjennom følgende program:

Øvelse Vekter   Reps
Knebøy 60kg
3x12 (1x10)
Romersk markløft   60kg
4x12  
Benkpress 40kg
1x10,8,6,6
Bicepscurl enhånds m/hantel  9kg
4x12
Triceps hantel kickback 7kg
4x12
Skulderpress 9kg
3x12
Nedtrekk foran  42kg(35kg*) 
3x12 (1x12*)
Situps
3x15
Ben + hoftehev
3x15
Russian twist 10 kg
3x15

Målet er å øke i alle arm øvelsene før neste PT time med Truls Berntsen på Studio NOR. Spesielt kjøre 4x12 med 40 kg i benkpress så får vi ta det derfra :)

Nå må jeg ned på sykkelen en tur for å ta en lett økt på rullen slik at jeg får skikkelig blodgjennomstrømning i beina før det er klart for første Bergen-Voss intervalløkt for 2013 i Åsane i morgen :). Forhåpentligvis gir det litt mindre gangsperr :)

0 comments: