God start på 2013

1/05/2013 Knut Einar Moldekleiv 1 Comments


Da var første uken i 2013 straks over og det har vert en super start trenings- og ernæringsriktig :)


Jeg har gått inn i en ny periode der jeg er mer nøye på hva jeg spiser, har en tendens til å skje i januar, og når jeg har en slik periode veier jeg også maten, litt slik som på ett Grete Roede kurs. Når jeg i tillegg har fått trent bra så kommer resultatene på vekten også :). Jeg hadde 2 mnd før jul der vekten var konstant så det er godt når den beveger seg igjen. Kan ofte være vanskelig å huske at disse platåene kommer når man jobber med å gå ned i vekt så er godt når man dupper ned på andre siden. Hadde et mål om å nå 115 kg på slutten at 2012 men det gikk bare nesten, men nå nærmer jeg meg :).


For å få timene i døgnet til å gå opp så har jeg startet med litt mer hjemmetrening enn tidligere. Raceren brukes på rullen nede i gangen og styrketrening med lette vekter for fat-burn blir gjort i stuen :). Så denne uken har det blitt bra med trening:

  • Tirsdag: 50min, gå/jogge til middag hos svigers via vannmagasinet på Brakstadfjellet.
  • Onsdag: 30min på rullen + 1t 30 minutter styrke i stuen
  • Torsdag: 1t 20min langkjøring på StudioNOR (6x8 intervall)
  • Fredag: 1 time sone 1 på rullen
  • Lørdag: 1t 20min langkjøring på StudioNOR (4x12 intervall)
Det som viser seg igjen, i alle fall for meg, er at alt henger sammen. Når jeg trener bra så spiser jeg bra, og motsatt, når jeg tar meg sammen og spiser "rett" så trenere jeg bra. Samtidig så rakner alt når ting rakner, har jeg en periode der jeg ikke tar meg tid til å trene, så detter ernæringen sammen også. Jeg som er ekstremt svak for sjokolade finner enhver unnskyldning for å komme i nærheten av en butikk eller bensinstasjon og tar  med en sjokolade ut i bilen, gjerne en 100g melkesjokolade og vips jeg stappet i meg 550 kcal på 3 minutter.

Derfor er målet for 2013 å være flink til å sette av mer egentid til trening. Denne egentiden kan gjerne være sammen med andre :) på spinning med Janicke, gruppe trening med Søstrene Sisters og Trond eller på sirkeltrening med de som orker opplegget til Truls Berntsen :). Poenget er at om jeg gjør dette så drar det med seg så mange andre gode effekter i hverdagen. Jeg spiser sunnere og får bedre overskudd til et hektisk familieliv, for vi liker å ha det litt hektisk her hos oss :)

Knut

1 kommentar:

  1. Høres ut som en super start på 2013 !
    Blir spennende å følge resten... :)

    SvarSlett