Først skremmende og så litt kult

1/30/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Jeg har for første gang med med treningsklær i kofferten på jobb reise. Vel i alle fall som jeg kan huske :) og i kveld hadde jeg tid til å ta meg en liten tur. Det var kaldt og blåste friskt ute så jeg tok på meg ull under trenigstøyet, og det er jeg glad for når jeg nå er tilbake på rommet, for det ble kaldt. Men det var ikke dette som var skremmende. Vel ute av døren på hotellet hadde jeg to valg, jeg kunne jogget til høyre, eller til venstre. Jeg valgte venstre.

I og for seg ikke er spesielt skummelt det heller!

Men det var dette som var starten på den skumle biten. Jeg satte igang med lett tempo og prøvde å konsentrere meg om å jogge lett og ledig og ikke få for høy puls. Ettersom hotellet lå helt nede langs elven ble jeg nå joggende langs elvebredden og etterhvert langsmed en rekke gamle falleferdige boder. Dette lignet mer og mer på et eller annet åsted fra en britisk kriminalserie. Plutselig var det slutt på bodene og det kom et skilt som viste gangsti, flott tenkte jeg.

Feil!

Gangstien snodde seg først åpent og fint langs elvebredden og var godt opplyst. Dette varte dog ikke lenge og snart befant jeg meg i bekmørket. Mandig som jeg er slo jeg på hodelykten jeg hadde pakket. Likevel, 5 minutter senere løp jeg og pulsen var nå definitivt ikke i hverken sone 1 eller sone 2! Trærne langs stien bøyde seg nedover meg i vinden og plutselig lettet en flokk med kråker fra trærne like foran meg. Nå hadde jeg fått nok. Da jeg så trapper litt lenger borte på stien som førte opp i sikkerhet langs bilveien lenger oppe langs elven, så tok jeg et aldri så lite intervalldrag opp trappene :)

Der, nå ble det bli litt koseligere og etterhvert litt kult. Etter litt frem og tilbake, hit og dit så nærmet jeg meg hotellet igjen, og dit jeg hadde kommet om jeg hadde valgt høyre istedenfor venstre da jeg stod utenfor hotellet. Jeg kom ned til Gateshead Millennium Bridge, og da ble jeg litt turist og måtte ta noen bilder :)

Gateshead Millennium Bridge - Et av mine mobil bilder
Broen var skikkelig kul!!!

http://www.flickr.com/photos/duncan/3110813375/

Deretter jogget jeg over broen og nedover langs elven på andre siden. Her var det godt opplyst, bred, brolagt gangvei med nydelig utsikt mot Gateshead Millennium Bridge og oppover mot sentrum. Hadde vert kjekker å løpe her hele kvelden, men sikkert ikke like spennende :)

Vel tilbake på hotellet kjennes det godt å ha lurt seg ut og fått en time jogging istedenfor å spise sjokolade fra mini-baren og se et eller annet elendig TV program :)

Snitt puls:154 bpm (75%)
Snitt puls:179 bpm (87%)
Distance:5.99 km
Tid:56:18
Gjennomsnit hastighet:  6.4 km/h
høydemeter:125 m
Kalorier forbrent:814 kcal

Link til GarminConnect for turen:

0 comments: