Helg - Spinning og alternativ trening :)

1/20/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Så var denne helgen jammen over også og vi har som vanlig hatt en aktiv helg pluss bursdagsfeiring av mamma og 40 års dag med gode venner i Musikkhallen :)

Vi fikk tid til en tur på spinning på Truls Berntsen sin 4x12 intervall økt lørdag formiddag og formen fortsatte der den slapp på torsdag, oppadgående. Alle 4 intervallene gikk veldig bra og jeg lå på ca 86% av maks puls. På siste intervallet hadde jeg litt ekstra å gi så jeg kjørte godt opp i sone 4 på de siste 4 minuttene.

Jeg synes det nye opplegget hos Studio NOR med Suunto beltet og iQuniter systemet er supert. Det er lett å se løypeprofilen på timen og se hvordan man ligger i forhold til egen plan for timen. Jeg liker også godt informasjonen vi får på e-post i etterkant av timen som blant annet viser pulsprofilen og hvor lenge man har lagt i hver sone.

Vi får pulsprofilen på e-post etter timene

Tid i hver pulsone
Søndag var vi ute med kidsa, først på Dalevannet der Sanne prøvde skøyter for første gang mens Simen og jeg sto litt på ski. Da vi kom hjem igjen ville ungene ake, så vi fant frem rumpe akebrett og rattkjelker for å kose oss utenfor huset. Jeg tenkte jeg skulle sjekke hvordan dette funket som alternativ trening og tok på meg pulsbeltet og Garmin Edge 500 sykkel computeren. Det ble mye morro og ungene synes det var super kult når pappaen lekte kombinert ski- og ake-heis opp bakken igjen :)

Kidsa fornøyd med pappa som kombinert ake- og ski-heis :)
Etter 90 minutter med aking var begge kidsa trøtt, kald, og klar for mat og kakao :)

Jeg lastet opp dataene til Garmin Connect og det viste det seg, som jeg i grunn trodde, at dette var super alternativ sone 1 trening :) med en snittpuls på 63% og max-puls på 81%. Vi håper på mye morro trening utover vinteren :)

Pulsprofil for ake morro med kidsa :)





0 comments: