En av de dagene :)

1/17/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Av og til har du bare en slik dag der det meste går på halv åtte. Nå skal eg ikke kjede dere med det da de fleste har hatt slike dager og vet ka eg snakker om! Jeg var nokså stresset da jeg gikk ut fra møte på slutten av dagen kl 18:45 og det var like før eg avlyste alt som het trening i dag, men bare nesten.

Alt endret seg da jeg åpnet døren inn til StudioNOR, alt fra latteren til Jerry og Truls, til de smilende folkene i resepsjonen var med på å vaske bort dagens stress og kav. I dag skulle jeg egentlig kjørt rolig langkjøring i sone 1, men idet jeg kom inn i spinning salen kjente jeg på hele kroppen at dette er en av de dagen, en av de dagene der du bobler over av energi som virker utømmelig. Jeg overtalte meg selv med letthet til å kjøre intervaller i dag.

Som vanlig på torsdagene kjører Truls Berntsen 6x8min intervaller med 2 min pause mellom intervallene, enkelt og greit. Allerede på første intervallet var godfølelsen der :) og den holdt seg igjennom alle 6 intervallene. Jeg kjørte hardt idag og prøvede å ligge opp mot 87% av makspuls på intervallene. På de to siste intervallene lurte jeg meg helt opp over 90% og selv om det var tungt og melkesyren bygget seg opp var det likevel "godt" å slite seg igjennom det. Altså helt klart en av de dagene :)

% av Maks HR
Som grafen over viser så kjørte jeg pulsen opp mot slutten av de to siste intervallene til over 90% av maks på de 2-3 siste minuttene, og etter hvert intervall kom jeg meg raskt og kvittet meg raskt med melkesyre i beina. Selv etter timen følte jeg at jeg hadde mer å gå på og kunne kjørt noen intervaller til, og DET skjer ikke akkurat på hver intervall økt :). Det føltes rett og slett som om kroppen hadde et utømmelig overskudd av energi :)

Om jeg kan ønske meg bare en slik dag til i år, så ønsker jeg meg den Lørdag 1 juni :) :) :)

No skal jeg kose meg med litt velfortjent kvelds, eller jeg har i grunn spist den mens jeg skrev blogg innlegget ;)


0 comments: