Trening x2

12/11/2012 Knut Einar Moldekleiv 1 Comments

No var det plutselig lenge siden trening, hele 3 dager, så i dag to jeg meg skikkelig ut :)

Det ble først styrketrening med Truls i formiddag, og som vanlig var Truls i kjempehumør. Men telle det kan han ikke, for da jeg var ferdig med knebøy og markløft, hadde jeg kjørt 4 sett med 50kg istedenfor med de "vanlige" 40. Han påstod han tok "feil" men jeg er ikke helt sikker ;) Uansett var jeg fornøyd med de settene:
  • Knebøy: 50kg 12+12+10+15
  • Romersk Marløft: 50kg 12+12+10+11

Tydelig at jeg måtte øke til 50 :) og dette ga meg blod på tann. Skal skjerpe meg og få inn 2-3 styrkeøkter i uken og kutte litt mer ned på sykkelen for en periode.

Resten av styrkeøkten var pen og rolig, ikke misforstå, det ble pushet hardt, men det ble litt alternativt da jeg sliter med en vond albue. Vi tok det litt alternativt på benkpressen og kjørte droppsett istedenfor det vanlige 12+12+12+12, dette for å minske belastning på albuen, jeg kuttet også helt ut å ta triceps på venstre armen.

Så var det klart for torturkammeret oppe i 2 etasje, eller mageøvelser som Truls kaller det!!!
  • Situps på bosu ball, kom meg lengre opp på ballen i dag og kjente godt forskjell
  • Liggende benløft + liggende hofteløft + liggende ben og hofteløft (denne synes jeg var tung!)
  • Russisk twist med 10kg vekt
Husker ikke kor mange sett jeg hadde, bare at jeg hadde tunnel syn når jeg var ferdig og at det var ekstremt godt med litt mat og sjokomelk :) Det er i grunn rimelig fantastisk at sjokomelk anbefales på det varmeste rett etter trening som restitusjon :) :) :) Tok meg 20 minutter rolig gange som nedkjøring etter økten før jeg kom meg hjem igjen.

Siden det var tirsdag i dag betyr det intervall økt i Åsane med Terje'n. Det var derfor veldig viktig med påfyll av sjokomelk og mat rett etter styrkeøkten i dag! Hadde det ikke vert for at Terje skulle i dag, er det mulig jeg hadde latt det være :) men det ble en super økt der jeg hold god kvalitet på alle intervallene. Det ble 4x10 minutter intervaller i dag med snittpuls på 84, 85, 85, 87. Siste intervallen kjøre vi spurt hele siste minuttet, noe som drog snittpulsen på denne noe opp. 

Jeg var glad for at Geir Iden som kjører denne økten helst vil ha oss sittende igjennom alle intervallene, for jeg er neimen ikke sikker på om jeg kunne stått særlig mye etter styrkeøkten tidligere på dagen :)

Uansett, jeg er meget fornøyd med dagen i dag, men jeg kjenner både her og der at morgendagen kan bli vond :) Lett å skjønne hvorfor Anita Skarpenes kaller bloggen sin for "Det året jeg hadde gangsperr", kommer til å kjenne litt på den i morgen :)



1 kommentar:

  1. Stå på, det skal alltid bli verre før det blir bedre :)

    SvarSlett