Interessant/irriterende treningstur

12/18/2012 Knut Einar Moldekleiv 2 Comments

Truls Bertsen er voldsomt interessert i at jeg må komme meg ut å gå mer en det jeg gjør, det er bra for grunntrening og for fat-burn påstår han :). Så i dag tok jeg han på ordet og gikk til bussen for å hente Simen, med en liten omvei ned og opp dalesvingene. Fra busstoppet tilbake satte jeg han på ryggen og fikk god trening tilbake til huset også, samtidig som han var super happy :)

MEN, jeg oppdaget noe interessant og muligens også noe litt irriterende i dag. Siden jeg er i bedre form enn sist jeg var ute for å gå så var det i dag ikke nok å gå fort for å få opp pulsen på flate veien, den lå og vaket under 60%, noe som jo er supert selvsagt :) Men da jeg jogget istedenfor, resulterte det i at pulsen gikk opp til 78-82%. Det var altså ikke lett å stabilisere pulsen mellom 65% og 70% som jeg egentlig hadde lyst til. 

Ser ut til at jeg skulle funnet meg en plass med en god oppoverbakke der jeg kan stabilisere pulsen med å gå istedenfor slik jojo som det ble i dag, eller, skal jeg bare drite i pulsen på disse turene? Mulig jeg blir litt opphengt i den der pulsklokken?

2 kommentarer:

  1. Gløm pulsklokken, men ta deg enn lett jogg ned til grasdal, så kan du gå opp igjen ;)

    SvarSlett
  2. :) Tar den turen neste gang. Skal og se om jeg finner en ok tur som ikke er asfalt, og som ikke risikerer å drukne i gjørme når det regner :)

    SvarSlett