Lettvint lunch - Pasta og kylling

12/21/2012 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Spesielt når jeg har hjemmekontor er det viktig å ha noen lettvinte sunne luncher, om ikke blir det for til at jeg spiser mer av noe usunt :(

Her er en enkel kjapp oppskrift som har blitt en av mine favoritter, spesielt på dager med hard trening på ettermiddagen:

Ingredienser:
  • 150g kyllingbryst
  • 50 gr tørr pasta (jeg bruker fullkorn penne)
  • 20 gr lettrømme
  • 1 ts dijon sennep
  • 3-4 skiver jalapeno pepper, jeg bruker de sylta på glass
  • 5 gr rista gresskarkjerner
  • smør/olje til steking
  • pepper
  • salt
Fremgang
  1. Kok pastaen i kokende vann til de er møre, jeg liker å ha litt salt i vannet
  2. Krydre kyllingen med salt og pepper før steiking
  3. Steik kyllingen i steikepanne med litt smør/olje
  4. Grovhakk jalapenu og bland med lettrømme, dijon, og litt pepper
  5. Rist gresskarkjerner, gjerne i samme steikepanne som kyllingen ble steikt i, men ha på lokk da de kan "sprette" litt
  6. Bland den ferdige pastaen med dressingen og strø over med gresskarkjerner, server med kyllingen oppskjæret i skiver.

Næringsinnhold:

Kcal:440
Protein:35,7
Karbohydrater:34,8
Fett:23,0
Fiber:3,0

0 comments: