Siste trening på StudioNOR 2012

12/30/2012 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments


Siste åpne dag på StudioNOR og Truls Berntsen satte opp PT gruppe trening med den "vanlige" sirkeltreningen :). 7 friske damer og eg stilte klare for å gi alt siste dagen i 2012 :)

Truls hadde satt opp løypen som vanlig men da det var en del som var med på opplegget for første gang hadde vi en "oppvarmingsrunde" først for å få alle med på alle øvelsene. Deretter skulle vi kjøre 3 sett.

Vi ble delt inn i 3 grupper slik at man hadde noenlunde samme utgangspunkt i hver gruppe slik at vi henger med på samme tempo. Synes dette funket supert :)

Jeg testet ut Suunto pulsmålingen for første gang i dag og Truls rigget opp med laptop, da det bare var jeg og Truls som hadde Suunto pulsmåler i dag så lyste pulsen min som et juletre der borte i kroken. Under settet med thrusters viste pulsen respektable 94% og hele skjermen til Truls lyste RØDT. Da skjønte jeg at det kom til å bli tungt på siste settet i dag!

Etter 3 sett så viste klokken til Truls at vi jammen meg hadde tid til et sett til. Fikk denne informasjonen mens jeg "skyndte" meg med de siste dead-man-burpeesene og det var akkurat det jeg trengte å høre for å ta de 4 siste :)



Men etter 3-4 min pause så var jeg stor i kjeften og ropte til resten at no måtte vi slutte å syte å stå på! Prøvde å spise de ordene når jeg kom til øvelse ground-to-overhead. Tok de 4 første settene ("oppvarming" + 3 økter) med 10kg manual, det var uaktuelt nå, så eg nøyde meg med en 5kg manual. mens vi tok piceps reps sto jeg og så bort på neste øvelse, spensthopp, og var rimelig sikker på at DET ikke kom til å gå nå og at det kom til å bli litt flaut å gi opp i nærvær av disse spreke damene. Men da sneik Truls sine ord før vi satte i gang siste settet seg inn og reddet dagen: "No sitter det bare i hode folkens, alt annet kommer til å si nei, så dere må jobbe med hode". Spensthoppene gikk sånn noenlunde og jeg kunne pent og pyntelig "surfe" igjennom 15 burpees :). Var godt sliten i dag gitt :)

Sliten, trodde ikke jeg skulle komme meg opp etter den site Burpee'en

No sitter jeg i sofaen og skriver blogg og prøver å holde meg unna kjøleskapet, at man er sulten er bra tegn på at man har brent godt med fett sier Truls, og eg har tenkt å ta han på ordet i dag :)

Flott avslutning på året :) og nå er det bare å glede seg til et fantastisk treningsår i 2013

0 comments: