Vinterferie - Alternativ trening :)

3/01/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Da var det endelig vinterferie og vi har vært heldige å fått leie hytte på Tyin :)

Selv om værmeldingen for torsdag ikke var lovende og Fv 53 fra Tyinkrysset og opp til hytta var stengt, satset vi på at værmeldingen var riktig og at vinden ville løye utpå kvelden, evige optimister som vi er. Det ble lang venting på Tyinkrysset for kidsa da det så slik ut da vi kom til bommen :(

Tyin - Årdal stengte da vi kom til bommen. Ble noen timer venting før vi kom til hytta.
Men det var glemt da vi våknet til fantastisk flott vær fredag morgen :)


Fredag ble det mye rolig kjøring i skibakken med ungene, guttene på slalom ski og jentene på langrenn ski. Vel tilbake til hytten hadde far fortsatt litt energi til overs og tok alle fire ungene med ut sammen med Trond for snøhulegraving. Dette tenkte jeg skulle bli en alternativ treningsøkt så jeg tok på pulsbeltet, for å få ut pulsprofilen etterpå, og gjøv løs på snøvskavlen med godt mot. Og når Knut graver snøhule så leker vi ikke bare eskimo, da gjør vi det skikkelig og vi fikk gravd ut både stue og soverom :) Som alternativ fatburn trening så tror jeg dette var perfekt, jeg holdt meg i alle fall fint i sone 1 :)


Men treningseffekten var bare en god bonus, målet var 4 happy kids som i tillegg var vel fornøyd og klare for en lang natts søvn :) Og happy var de i alle fall, spesielt da de fikk en tur ut i hulen i mørket etter middag for å tenne te-lys :)

Ungene synes snøhule var skikkelig morro :)
Eget soverom fikk de også :)
Kjekkest synes de nok likevel det var å besøke hulen i mørket,
litt spennende var det vist også :)

Så, hvor mye koster det å grave ut en snøhule? Vel, for meg, ca 710 kcal :)

Knut







0 comments: