Sone 1 økt rundt Brakstad

3/17/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

Da jeg var ute med bilen og inspirerte veien rundt Brakstad kl 10:00 så det ut til at jeg ble alene på sykkelen i dag. Heldigvis tikket det inn den ene meldingen etter den andre og til slutt ble vi 4 stk, da Anita, Terje og Knut Martin ble med. For sistnevnte var det første skikkelige tur på racer og jeg håper det gav mersmak slik at vi kan få mange treningsturer sammen utover våren og sommeren.

Tror kanskje Anita var litt avventende da vi startet i dag med forrige såkalte rolige tur med meg, men i dag var jeg flink til å holde igjen og kjøre sone 1. For Terje og undertegnede ble nok dette den første rolige langturen vi har hatt sammen, og vi har lagt maaaaange mil bak oss sammen på sykkelen før vi tok til vett :). Forrige sesong tror jeg ikke vi hadde en eneste tur som ville kvalifisert som rolig langkjøring. Men det har vi store planer om å endre i år, og nå er vi i gang :).

Puls profilen min ble i dag som vist under, og så er spørsmålet om dette er rolig nok eller om vi må prøve å unngå sone 2 toppene. "Problemet" er selvsagt bakkene, der det kommer bakker så spretter jeg opp i sone 2 (74-75% av MaxHR). Men uansett kjentes dette bra ut og godt å få en litt lengre tur på sykkelen igjen :) og Terje og jeg endte med 6 runder i dag :)


Distance 48.4km
Snitthastighet 21.5 km/t
Snittpuls 69%



0 comments: