Ny test runde

3/19/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I Alversund hadde jeg en test runde der jeg testet formen og formutvikling, i dag kjørte jeg første maks tur rundt Brakstad med start og "mål" ved gamle Walde bygget og kommer til å bruke dette som en kort test runde. Skal finne meg en litt lengre runde i tillegg :) Jeg ser på Strava at jeg misset 25 sekunder fordi jeg bommet med hvor runden begynte på Strava, det er der jeg logger tidene, og jeg stoppet for å stramme skoen. Så på Strava vil tiden være 25 sekunder saktere i dag en den reelt var.

Så Brakstadrunden 2013-03-19:

Tid:
16:43
Hastighet:
28.35 km/t
Gjennomsnitt puls
175 bpm
Gjennomsnitt puls
85 %max

Kjørte Brakstadrunden som første intervallet i dagens økt. Skulle vært i Åsane og kjørt intervaller inne med Geir Iden hos Sprek og Blid men hadde litt for lyst å sykle ute :) Fikk 3 ok intervaller, selv om det ikke er like lett å holde like jevn puls som inne. MEN det er MYE kjekkere å sykle ute :). I tillegg føler jeg at jeg må kjøre en del slike intervaller ute for at jeg skal bli vant til motstand og at motstanden endrer seg konstant med terrenget. jeg må bli vant til å kjøre tøft i lange bakker, vel alle lange bakker er tøffe for meg uansett :), men også kjøre tøft i letter terreng og mindre bakker slik at jeg ikke blir hektet av før Midtun når vi setter avgårde mot Voss 1 juni :)

Derfor kommer jeg til å kjøre intervalltrening litt som i dag i ulikt terreng og ulike lengder:
  1. Brakstadrunden: ca 16 min
  2. Holmeknappen - Utsikten: ca 8 min
  3. Fra ungdomshuset på Dale til Kirken: ca 6-7min
Da får jeg mye ulikt terreng i løpet av økten :) 

Noe usikker på hva "ekspertene" kommer til å mene om dette, men jeg prøver meg i alle fall på dette opplegget fremover :) men kommer nok til å kjøre noen intervaller i spinning salen også :)

Anyway, dagens pulsprofil ble som følger :)


Gleder meg til å kjøre test runden igjen etter påske :)

Knut

0 comments: