Venting, motvind, punktering, kjedeproblemer - trening med gjengen fra Studio NOR :)

5/14/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I dag var planen å sykle rolig sone 1 fra Flatøy til Bruvik og tilbake men da sykkelselskapet måtte trekke seg av lovlige familiære årsaker fristet det ikke å ta turen til Bruvik på egenhånd. Det ville blitt 5 mil i kamp med motvinden før jeg kunne snudd i Bruvik. Så når Niklas inviterte til sykkeltrening rundt Nordanger og Bøvågen fra Studio NOR så parkerte jeg bilen på Fossesjøen og tok turen til Knarvik. Var litt tidlig ute så jeg tok meg en liten ekstrarunde oppe i Juvikstølen for å få litt blodsirkulasjon i beina før vi startet.

Vi startet 9 stykker fra Studio NOR og skulle plukke opp Jerry og Marit i Alversund. I siste liten bestemte vi oss for å sykle til Hundvin og så på fine sideveier tilbake til Knarvik, her ville vi være i ly for vinden var planen. Vi fikk tak i Marit, som hadde kontakt med Jerry og beste oss for å møtes i Isdal. No viste det seg at Jerry var litt forsinket grunnet for få folk på bussen, og altså for mye personbiltrafikk som hindret bussen hans i å nå frem :) Så tilslutt kjørte vi uten Jerry og satset på at han ville ta oss igjen :), og det gjorde han også da vi kom til den gamle tunnelen opp fra Seim.

Det ble litt rykk og napp sykling på meg, alt ettersom hvem sitt hjul jeg lå bak og om jeg la litt ekstra i pedalene. Som vanlig blir på fellesturer, gikk i eget tempo i bakkene og så samlet vi troppene på toppen. Jerry var flink til å holde troppene noenlunde samlet og var som vanlig i upåklagelig humør.

Sideveiene fra Hundvin mot Hjelmås og Knarvik var morsomme med mye svinger og opp og ned, men litt for ujevnt for en skikkelig rolig sone 1 tur, i alle fall for meg. Men den flotte asfalten vi ble lovet, den så jeg ikke mye til og enkelte plasser var jeg livredd for å sette hjulene fast i mengden med langsgående sprekker. Til slutt måtte det skje, og vi endte med en punktering, på Niklas. Nå måtte tre stykker kjøre videre for å komme seg til Knarvik til klokken 20 men resten av oss ventet til Niklas var tilbake på setet. Så i neste bakken ble det en ny stopp da en av oss fikk kjede i lås.

Men nå var det bare strake veien tilbake til Knarvik. Så selv om det ikke ble en helt rolig tur, litt mye sone 2, så var det kjekkere å sykle med gjengen enn det ville vært med en solo tur og jeg endte tross alt opp med 55 koselige km i dag.

Sykkelen fikk seg en vask når jeg kom hjem og etter å ha sjekket bremsene skjønner jeg hvorfor jeg følte at jeg ikke hadde særlig gode bremser i dag. I morgen må det kjøpes nye bremseklosser :)

Takk for turen og så er det bare å glede seg til siste Søndagstrening sammen før Nordhordland rundt, for ja, nå er det bare halvannen uke igjen :).

P.S

Pass opp for Anita på søndag, hun driver med kraftig karboloading og kommer til å være i farlig slag til å brenne kcal.....

0 comments: