Da var treningen over før to av årets mål - målsetningen er klar :)

5/25/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I morgen er sykkelrittet Nordhordland Rundt og så blir det en kort utenlandstur før Bergen - Voss neste Lørdag. Dermed ble treningsøkten med Terje på torsdag siste treningsøkten på sykkel før to av årets mål.

Det er godt å se på www.strava.com at jeg har fått mye mer trening i år enn jeg fikk i fjor og jeg ente opp med 1675 km på veien og 129 timer sykkel trening inkludert spinning hos Studio NOR. Det har vert utrolig kjekt å sykle denne våren, selv om det til tider har vert nokså kjølig. Vi har blitt en veldig fin gjeng fra Studio NOR som har vert flinke til å dra hverandre med ut på tur og må spesielt takke Anita, Marit, Jerry, Terje, Kristoffer, Truls og Niklas for flott turer i tillegg til Kenneth sine treningsøkter i Åsane :)

En stor takk til Truls Berntsen og Geir Iden for gode intervalløkter i spinning salene hos Sprek&Blid i vinter :)

Vektmålet om å bikke under 100 kg før Bergen - Voss nådde jeg ikke helt og endte i dag tidlig på 107.7 kg. Men jeg har ikke hatt veldig fokus på vekten siste 2 månedene og hatt noe høyere kcal inntak for å prioritere masse sykling. Jeg får ta en runde med fokus på fatburn og kosthold for å få bukt med de neste 8 kg etter Bergen - Voss.

Så nå er det bare å slappe av så godt som mulig og spise fornuftig og være fornøyd med innsatsen så langt :)

God tur til alle som skal sykle Nordhordland Rundt og Bergen - Voss

Målsetning:

Nordhordland Rundt: Holde pulje 10 inn til en tid mellom 2:50 og 3 timer.
Bergen - Voss: Bite seg fast i Sprek&Blid sin 5:30 pulje så lenge som mulig med mål om tid under 6 timer :)

0 comments: