Styrketrening før intervall på sykkel

2/13/2013 Knut Einar Moldekleiv 0 Comments

I går kjørte jeg for tredje gang styrketrening før en intervall økt på sykkel, spinning, og det ser ut til å virke supert. Jeg synes også det funker bedre i henhold til gangsperre, mulig det har noe med at man får bra med blodgjennomstrømning i musklene på spinning økten etter styrken?

Styrkeøkten i dag var veldig oppløftende etter at det har kjentes litt trått i det siste. Både på knebøy og benkpress økte jeg vektene på siste settet mens på bicepscurl økte jeg fra 9kg manualer til 10kg :) Godt å kjenne progresjon på styrkebiten :)

Øvelse Vekter   Reps
Knebøy 60kg / 70kg
2x12 / 1x11
Markløft med strake ben  60kg
12x12x11  
Benkpress 40kg / 45kg
2x12 / 1x11
Bicepscurl enhånds m/hantel  10kg
3x12
Skulderpress 8kg
3x12
Situps5kg3x12
Ben + hoftehev
3x12
Russian twist15kg3x15

Hadde 3 øvelser til på programmet men det var mye folk på styrkerommet i dag så det ble litt venting. Pleier å være bedre plass på Studio NOR torsdag ettermiddag så satser på å få gjort alle øvelse før langkjøringen da.

På intervalløkten kjørte vi de vante 4x10 min intervallene i sone 3 og kroppen funket bra selv om jeg hadde kjørt styrke først. Måtte opp å stå et par ganger for å holde pulsen oppe men synes det var helt greit. En ting jeg har kjent litt på i det siste er at pulsen faller fortere nå en for noen måneder siden. Dette medfører at jeg må være mer konsentrert på intervalløktene om ikke faller jeg ned utenfor sone 3. Er dette et bra eller dårlig tegn? Innspill?



Har jobbet litt på rullen hjemme med å øke tråkkefrekvensen og ligger nå på ca 90 og skal prøve å øke det noe mer frem til vi begynner å sykle ute. Reiner med at tråkkefrekvensen vil falle noe ute?

Knut




0 comments: